mandag 12. november 2012

Sjel i perfekt tempo

Har fått brev i dag, ja. På e-post så klart, fra ei Miss Jane Kamara. Det som gjør saken ganske morsom, er brevets språk og tankemessige innhold. Eller Søppel, alt ettersom. Jeg skal derfor gjengi brevet- og kommentere litt her og der. Bare sånn for at dere skal få en ide om tankevirksomheten som foregikk her denne morgenen, og som til sist ble en ganske humoristisk affære.



fra Miss Jane Kamara.


Abidjan, Elfenbenskysten.

Vest-Afrika.



kjære (her skjønner jeg at det skulle stått Maria, men det her hun sikkert bare glemt å skrive inn.... Right...)

Det er en glede for meg å skrive deg etter vurdering, siden jeg ikke kan være i stand til å se deg ansikt til ansikt, først, vennligst Jeg trenger din hjelp. Jeg savner Jane Kamara(Jeg trodde det var Jane som skrev brevet. Splittet personlighet, kan hende? Hyggelig å savne seg selv da.  ) . det eneste datter av avdøde Mr Kamara, fra Elfenbenskysten. (Jeg er 22years alder.) Min far var en forpliktelse kakao (Jah? En forpliktelse kakao? hvordan blir man det?)og gull kjøpmann i Abidjan Elfenbenskysten før hans altfor tidlige død. etter hans forretningsreise til Tunisia, til nagociate på en kakao og gull virksomheten han ønsket å investere i Tunisia, en uke etter at han kom tilbake fra Tunisia, unnlater han å syk og døde fem dager etter i et privat sykehus.( Ut fra dette leser jeg "en brå død"siden han unnlot å være syk. Men hva han gjorde på sykehus i 5 dager da, er meg ikke begripelig. Besøkte en elfenbenshandler, kanskje? ) på den trofaste ettermiddag( jeg tror jeg skal begynne å bruke disse begrepene i min dagligtale og se hvor mange forvirrede fjes jeg kan skape. Trofast ettermiddag!), didn'tt jeg vet at min far skulle forlate meg etter at jeg hadde tidligere mistet min mor da jeg var baby, men før han ga opp ånden, var det som om han visste han skulle dø . han er min far, (mai hans sjel hvile i perfekt tempo)( Her stoppa jeg opp, og leste setningen flere ganger, og gapskrattet så høyt at de på nabokontoret fikk det med seg. Hva er det perfekte tempo for sjelehviling? Riktignok tror jeg det er mer mellom himmel og jord enn vi ser, men at det er så organisert at det er egne tempobeskrivelser, det visste jeg ikke.. "Herr Pedersen, de er nå inne i  sonen for 40 km/t. Gjennomføres med piruetter og høytflyvende lovprisninger") han kalte meg til sin seng side(Jeg blir gaaal av orddelingsfeil....) og fortalte meg at han avsatt summen av ($ 6,700,000.00) seks millioner sju hundre tusen US dollar i en bank her i Elfenbenskysten.



at pengene var ment for hans kakao og gull virksomheten han ønsket å etablere i Tunisia, ifølge min far han avsatt penger i en fast spenning konto( fast spenning konto? Hvor mange volt da??)  med navnet mitt som pårørende, instruerte han meg til å søke etter en pålitelig og tillit verdig partner for livet mitt gang investeringer i utlandet.Nå har jeg lyktes i finne innskudd dokumenter og banken hvor disse pengene er her i Abidjan, Elfenbenskysten. på grunn av krig i mitt land Elfenbenskysten., er jeg nå søker for din hjelp til å hjelpe meg overføre disse pengene ut fra mitt land Elfenbenskysten til kontoen din i utlandet( min konto i utlandet? Hvor er den? Den vil jeg også gjerne ha hjelp til å finne, for jeg har funnet enda flere sko jeg vil ha.... ), slik at vi bør investere det i noen meningsfull og lønnsom virksomhet ilandet fordi dette er mitt eneste håp i livet. Jeg er villig til å tilby deg 15% av det totale fondet hvis bare du kan hjelpe meg ut av min nåværende predicame.(15%. Grei sum for å låne ut min bankkonto, hva? Særlig. Skulle i alle fall hatt 20%. Om dette var reelt da.)



Jeg søker din hjelp på følgende måter:



(1). Å gi en bankkonto hvor disse pengene kan overføres til. (Særlig)



(2). Å lage ordninger for meg å komme til landet ditt etter en vellykket overføring av disse pengene inn i kontoen din, til å komme og fremme min utdannelse. (Hæh, skal du bo hos meg nå liksom? Har plass i garasjen.. Kanskje. Betaler du godt? 6,7 mill USD?)



(3). Å hjelpe investere disse pengene i en lønnsom virksomhet siden jeg bare 22yrs av alder og vet ikke mye om virksomheten. (Nåja. Nok til å sende tiggerbrev, må sies.)



(4) til å sponse meg overføre disse pengene inn på kontoen din, (Det var det jeg visste! Jeg måtte sponse deg!!! Skal jeg liksom betale deg for at du skal bo i garasjen min nå også??) 



(5). Jeg vil at du skal love meg at du ikke kommer til å forråde meg etter at pengene kommer inn på kontoen din. ( ja, ja, ja... Men det går begge veier..... Ikke det, nei?)



den verste delen av det er at min onkel prøver å drepe meg over disse pengene  fordi jeg nektet å utlevere ham over dokumenter som dekker disse pengene, ( Menh du, kan du ikke bruke tiden på å rømme vekk da, heller enn å skrive brev? Det må jo ha tatt sin tid...)  har han solgt hele min fars landet egenskaper( Nå er altså Elfenbenskysten fri for egenskaper) , inkludert hans biler som rettmessige tilhører meg, og nå vil han meg å overlate bank dokumentet av min far i min besittelse som jeg nektet. Nå sa han at han vil ha disse pengene for all del, selv om det betyr å drepe meg, så på grunn av dette kombinert med den politiske krisen i landet vårt nå, løp jeg bort fra hjem og gjemme seg i et hotell, i påvente når disse pengene vil blioverføres slik at jeg kan forlate landet for Sikkerhets mitt. 



kan du svare meg slik at jeg vil gi deg flere detaljer.

(Ehm. Jada, bare kom du, garasjen min har ledig golvplass.)






takk og skal velsigne. (Hvem skal velsigne og hva?)

Vennlig hilsen

Jane

5 kommentarer:

  1. Priceless! Egentlig syns jeg noen burde sende et klagebrev til google translate - her var det mye dårlig, altså!

    SvarSlett
  2. Jepp, klagebrev var ikke en dum ide....

    SvarSlett
  3. Flire litt til google translate, og dine gode kommentara til innholdet :) Fått mailen eg og, bare sletta den, for det er vel bare svindel..

    SvarSlett
  4. WHITE lÅN
    Windsor House, Greville Road,
    Bristol, BS3 1LL Storbritannia.
    E-post: whiteloans@admin.in.th

    Hvite lån er et handelsnavn for Frilanser Financials Ltd, Avondale House,, Middlesex 262 Uxbridge Road, HA5 4HS.
    Selskapet Nummer: 07676401.
    Data Protection Antall: Z2957996.
    CCL Antall: 562464

    Vi er spesialister i å finne kort / lang sikt kreditt løsninger for kunder i hast. Instant lønning lån tilgjengelig gjennom denne kontakten kan ordnes på nettet uten depositum på verdifull ressurs.


    Det kan noen ganger ta opptil tre virkedager å ha midler ryddet, avhengig av hvem du bank med. De fleste ordinære banker er imidlertid svært rask på slik at du kan få tilgang til midlene.

    Vår tjeneste er tilgjengelig for deg på 2% rente. Vi gjør imidlertid mottar provisjon fra lønning långivere og meglere når kundene inngå en forbruker kreditt avtale med dem, etter å ha blitt introdusert via vår tjeneste.

    Spesialiserer seg på å tilby:

    * Refinance
    * Oppussing
    * Investment Loan
    * Bilen lån
    * Gjeld konsolidering
    * Business Lån
    * Personlige lån
    * Internasjonale lån.

    Søker om en lønning lån gjennom Hvite Lån kan ikke bli enklere. Bare velge hvor mye du ønsker å låne, og når du har tenkt å betale det tilbake.

    Hvis du virkelig erkjenner dette innholdet, er du å sende detaljer informasjon til kontoen neste side.


    ENKEL MÅTE Å SØKE.


    (1) Fullt navn:

    (2) Lånebeløp Needed:

    (3) Varighet av Nedbetaling:

    (4) Land:

    (5) Sivil Status:

    (6) Kjønn:

    (8) Alder:

    (9) Yrke:

    (10) Mobile:

    E-post: whiteloans@admin.in.th
    Tel: +447042035199
    KUNDEN CARE
    Nyt Online Transfer Services.

    SvarSlett
  5. Custormer Sevgili

    Ben ABDUL-HAMID FİNANS Abdul-Hamid Musa kredi borç veren duyuyorum, biz Bireyler, FİRMALAR için temel sermaye $10,000.00 $ ile 500.000.000,00 ABD Doları toplamı, Avrupa Euro veya İngiliz Sterlini arasında ile kişisel ve ticari krediler Hem sunmak ve ne olursa olsun, kurumlar işbirliği Onların medeni durum, cinsiyet, din, yer, ancak belirtilen süre içinde kredi geri ödeme yasal yollarla olmalı ve% 3 kadar düşük faiz oranları ile güvene layık olmalıdır. e-posta: abdulhamidfinance@yahoo.com

    Saygılarımızla,
    Abdul-hamid
    M / D Abdul-hamid Finans...

    SvarSlett

Tilbakemelding fra DEG som leser, det er hva jeg blir glad for!!